Google rangsorolási szempontok
A Google több száz, több ezer, sőt több tízezer rangsorolási szempontot, tényeztőt, faktort, paramétert, változót, jelet, adatot (vagy nevezhetjük bárminek) vesz figyelembe a keresőalgoritmusaiban, hogy megállapítsa a találati lista sorrendjét egy-egy kulcsszóra.
De mik ezek az alap rangsorolási faktorok egészen pontosan? Egészen pontosan sosem fogjuk megtudni, de összegyűjtöttem Neked a Google rangsorolási tényezők egy jó hosszú listáját, kiegészítve itt-ott SEO tippekkel is
A Google nem publikálja hivatalosan, hogy a keresőalgoritmusaiban milyen rangsorolási tényezőket használ, milyen súllyal és pontosan hogyan, ezért a rangsorolási faktorok SEO szakértői körökből, tapasztalati, tesztelési úton és kiszivárgott bennfentes információk és/vagy a Google saját nyilatkozatain alapulnak.
Rangsorolási tényezők
1. Domain Életkora
A domain életkora, bizalmi szempontból lehet meghatározó.
Logikusan egy 10 éves domain név logikusan “erősebb” lehet, mint egy tegnap regisztrált.
Ugyanakkor a Google nem hivatalosan azt közölte, hogy ennek nincs túl nagy súlya az algoritmusokban (tehát ezzel beismerték, hogy azért valamennyi mégis van).
2 Kulcsszó a fő domainben
Az idők kezdetén ennek nagyobb “ereje” volt, mára nincs nagy jelentősége.
Ugyanakkor, ha a kulcsszót a fő domain tartalmazza, az egyértelműen utal a website témájára, nem csak a Google-nek, de a felhasználónak is.
(pl.: hasznaltauto.hu)
Azonban, pusztán a kulcsszó jelenléte nem garantálja a jobb helyezést!
Kiegészítés:
- Azok a domain nevek, amiben előrébb helyezkedik el a kulcsszó, előnyben lehetnek azokhoz képest amiben hátrébb.
- Ugyan így számíthat, ha az aldomainben van kulcsszó (pl: kulcsszo.domain.hu)
- Teljesen egyező kulcsszavas domain (Exact Match Domain) lehet a legjobb SEO szempontból, de önmagában ez sem garantálja a jobb helyezést.
3. Domain lejárat ideje
A domain neveket 1-10 év közötti időre lehet regisztrálni.
Magyarországon a 1-3 év a jellemző (utána meg lehet hosszabbítani).
Egyes források szerint valamilyen súllyal figyelembe veszi a Google a regisztrált domain lejárati idejét, arra a logikára hivatkozva, hogy a hosszabb domain “előfizetés” komolyabb szándékot sugall, ellenben a rövid 1 éves regisztráció, ami komolytalanabb szándékot feltételez.
4. A Domain előélete
Ha egy domain gyakran vált tulajdonost, akkor előfordulhat, hogy a Google reseteli a domain kapcsán előzetesen tárolt adatokat, de az is lehet, hogy korábbi büntetést hordozza, így az új tulajdonosa is “megörökli” ezt.
5. WHOIS rekord
A titkosított vagy private domain WHOIS azt sugallhatja a Google-nek, hogy valamit rejtegetünk. Ezt maga Matt Cutts említette egyszer, de hogy mennyire kell komolyan venni, az persze kérdéses.
Viszont, ha a domain tulajdonost már korábban büntette a Google valamelyik websiteja kapcsán, akkor könnyen elképzelhető, hogy ez kihathat a többi domain tulajdonára is.
6 . Domain végződés (.hu, .com)
Az ország végződés az adott területen befolyásolhatja a rangsorolást pozitív irányban, ugyanakkor a globális rangsorban hátrány lehet.
Tehát például a .hu végződés nem jó megoldás, ha globális piacra célzunk, már csak azért sem, mert a globális piacokon nem lesz hiteles az amit egy .hu oldalon írunk. Mint ahogy nekünk se lenne hiteles egy török végződésű weboldalon írt magyar cikk.
7. SEO Kulcsszavak a Címben (Title tag)
A kulcsszó a címben egyértelműen fontos, ezért szerepeltessük a címben az oldal fő kulcsszavát.
TIPP
Lehetőleg a fő kulcsszót a cím legelején szerepeltessük!
8. Kulcsszó a leírásban (Description tag)
A Google elvileg nem használja a leírást közvetlen rangsorolási szempontból, de közvetetten egy figyelemfelkeltő seo leírás (ami megjelenik a Google találati listában) ha pozitív hatással van a CTR-re (átkattintási arány), az viszont már egyértelműen egy erős jel a Google számára a rangsoroláskor.